בן ישי-גלאם ברזל לבניין לוגו

ייצור ברזל בניין - תהליך ייצור ברזל בניין

כמות המכשירים בחיי היומיום שלנו שמגיעים מייצור מתכת היא עצומה, כולל כלים, מכשירים אלקטרוניים, מכוניות, טלפונים וכו’. ייצור מתכת הוא תהליך מסובך מאוד שיש לו וריאציות רבות ושונות, כל אחת מהן מתאימה למטרה מסוימת, ושימוש גדול במתכת הוא ייצור ברזל בניין למטרות בנייה.

היינו הולכים לכל אחד ואחד מהם, אבל ראשית, עלינו להסביר את היסודות של ייצור מתכת בכללותו – כמו גם כמה מילים על מתכות שונות המשמשות בייצור.

כן מייצור מתכת נובע גם ייצור ברזל בניין – אחד המרכיבים החשובים היותר בתעשיית הבנייה בעולם.

מתכות רכות וקשות

ניתן להפריד את המתכות עצמן לשתי קטגוריות גדולות – מתכות קשות ומתכות רכות. לכל קטגוריה יש חלק של יתרונות ומספר בעיות.

מתכות קשות

מתכות קשות הן נירוסטה, כרום, פלדה, אינקונל וטיטניום. כל אחד מאלה יכול להיווצר במהלך תהליך ההיתוך על ידי הוספת אחוז קטן של אלמנטים אחרים לסגסוגת. הוספת מוליבדן וכרום יוצרת סגסוגת פלדה 4140, שהיא נהדרת ליצירת מטוסים ולמקרי שימוש דומים, בעוד שפחמן ומנגן יוצרים פלדה 1018 קשיחה. שני סוגי המתכת הללו קלים לרתך אך רגישים לחלודה אם אין גימור נוסף על חלק המתכת.

מתכות רכות

קטגוריה גדולה שנייה של מתכות מכונה “מתכות רכות”, ויש לכך סיבה. רוב החומרים הללו רחוקים מלהיות חזקים כמו נירוסטה בסיסית – מה שגם לא הופך אותה לפחות שימושית בנסיבות ספציפיות. כמה מהדוגמאות הנפוצות יותר של מתכות רכות הן פליז, אלומיניום, נחושת ומגנזיום.

 

האלומיניום כאלמנט הוא גמיש ורך במיוחד, ולכן הוא בעצם לא שמיש למטרות מכניות. למרבה המזל, ניתן להשתמש בו ליצירת סגסוגת בשילוב עם אבץ, נחושת, מגנזיום או סיליקון (ולאחר מכן להתחזק באמצעות טיפול בחום). לסוג זה של חומר יש מקרי שימוש במגוון רחב של תעשיות, ממוצרי צריכה ועד שלדות אוויר וכלי רכב.

ההגדרה של ייצור ברזל בניין וסוגים של ברזל לבניין

כתהליך, ייצור ברזל בניין עוסק ביצירת מבני מתכת שונים תוך שימוש בתהליכים שונים תוך שימוש גם בעבודה ידנית וגם באוטומציה. מתקנים המתמחים בתחום ספציפי אחד של ייצור מתכת נקראים לעתים קרובות חנויות ייצור, והמוצרים של המתקנים האמורים נקראים לעתים קרובות גם ייצור.

נכון גם שסוגים אחרים של עיבוד מתכת, כמו פרזול, יציקה והטבעת מתכת, אינם נחשבים לייצור, למרות שהם יכולים להיות דומים בצורה שלהם לברזל בניין.

סוגי חומרי הגלם הנפוצים ביותר לייצור ברזל בניין הם מתכת חתך, חוטי ריתוך, מתכת צלחת, יציקות, מתכת שטוחה ועוד. יחד עם זאת, אין זה נדיר שחנויות ייצור מעסיקות מספר רב של מומחים שונים בתחומים שונים, כמו נפחים, רתכים, דוודים ועובדי ברזל בניין, בין רבים אחרים.

באשר לסוגי המוצרים שניתן ליצור עם ייצור מתכת – ניתן להפריד את כולם לשלוש קטגוריות נפרדות. לכל קטגוריה יש מגוון משלה של תהליכים המשמשים בתהליך ייצור מתכת, או שזה יכול להיות רק תהליך בודד לגמרי. להלן שלוש קטגוריות עיקריות של ייצור מתכת:

בנייה – בעיקר מכסה ייצור מתכת כחלק מתהליך הבנייה, ומספק רכיבי מתכת שישמשו במאמצי ייצור שונים בקנה מידה גדול, כגון מבנים, חנויות, גורדי שחקים וכן הלאה.


מסחר – כפי שהשם מרמז, זה מכסה בעיקר את המוצרים המסחריים, שנועדו לשמש לקוחות ישירות, בין אם זה מכשירי חשמל, מכוניות או משהו אחר לגמרי.


תעשייה – מתמחה ביצירת מוצרים המשמשים כחלק מציוד אחר – ציוד המשמש לייצור מוצרי צריכה, לרוב. חלק מהדוגמאות לייצור תעשייתי הן מכונות עיבוד ברזל ומנסרים, כמו גם רבים אחרים.

סוגי תהליכי ייצור ברזל לבניין

ייצור ברזל בניין מורכב מתהליכים רבים ושונים שעשויים להיות מעורבים בפרויקט או לא, בהתאם למה שצריך לעשות, כמו גם סוג החומר ותלות אחרת. ניתן למצוא סוגים רבים ושונים של תהליכי ייצור ברזל לבניין ברשימה שלהלן:

חיתוך וכיפוף, מִתקַפֵּל, שִׁחוּל, חבטות, הַטבָּעָה, יְצִיקָה, צִיוּר, לְטִישָׁה, עיבוד שבבי, גֵז, הַלחָמָה.

חיתוך ברזל בניין

בעוד ייצור ברזל לבניין כולל הרבה תהליכים שונים, חיתוך הוא פחות או יותר הנפוץ ביותר שיש.

הדוגמה העתיקה ביותר לתהליך חיתוך שניתן לשכפל בימינו היא ניסור – אבל יש גם הרבה חדשים יותר, באמצעות סילוני מים, לייזרים ואפילו קשתות פלזמה כדי לחתוך מתכת.

שיטות החיתוך יכולות להיות שונות בתכלית, כמו גם, לרבות ידניות, כלי עבודה חשמליים, חיתוך מבוקר מחשב ועוד.

ישנם גם כמה סוגי חיתוך שהם ספציפיים ביותר באופן ביצוע החיתוך. לדוגמה, יש חיתוך עם קובייה כחלק שחותך את החלק הדרוש של החומר. זה כולל שלושה סוגים כלליים של חיתוך – הרגיל, חיתוך סיבוביות וחיתוך למיטה שטוחה.

בעוד שתהליך חיתוך הרגיל הוסבר כבר – זה שימוש לחיתוך ברזל לבניין, פשוט כמו זה – שתיים מהדוגמאות האחרות אינן ברורות כל כך.

קיפול

קיפול הוא עוד תהליך פשוט ביותר בקונספט שלו – כל מה שאתה עושה הוא לתמרן את חומר הגלם כדי לכופף אותו בצורה הרצויה. ישנן שלוש שיטות קיפול עיקריות בייצור ברזל לבניין, והנפוצה שבהן היא בעזרת מכבש בלם.

 

פיסת המתכת הגולמית מוחזקת בין אגרוף לקובייה, ואגרוף משמש ליצירת לחץ על חומר הגלם כדי לעזור לו להגיע לצורה הרצויה. תהליך מסוג זה נפוץ למדי עבור עיצוב מתכת.

 

בנוסף, ישנו גם תהליך ידני של קיפול חלק חומר – הכולל פטישתו עד הגעה לצורה הרצויה – וכן בעזרת מכונה ספציפית הנקראת פולדר. המכונה עצמה די בסיסית, יש לה משטח שטוח עם מוט הידוק שמחזיק חתיכת חומר גלם (פח מתכת) במקום, וגם פאנל קדמי שמאלץ את החלק המורחב של הפח להתכופף על ידי הרמת הלוח הקדמי האמור.

תהליך הייצור של ברזל בניין

זה גם לא נדיר שיצרני ברזל לבניין מגישים הצעות על עבודות באמצעות הגשת שרטוטים, ואם החברה מקבלת את החוזה – הם יכולים להתחיל בשלב התכנון של הפרויקט, כולל הזמנת חומרים, מכונות תכנות לעבודה וכו’.

 

יצירת מוצר בפועל בהתאם לפרויקט היא השלב הבא, ברגע שמגיעים מכלול חומרי הגלם וכל חנות הייצור מוכנה. פרויקטים מסוימים עשויים לדרוש מספר תהליכים כדי ליצור את המוצר הנדון – בין אם זה ניקוב, חישול, חיתוך, יציקה, גזירה או סוגים אחרים של ייצור ברזל בניין.

 

בנוסף, ישנו גם שלב נוסף בכל התהליך הזה שמתבצע לאחר ביצוע כל תהליכי הייצור – והוא נקרא התקנה, הכוללת לרוב חיבור חלקי או מלא של המוצר המבוקש.

 

כמה תהליכים אחרים בתוך חנות ייצור עשויים להיות רק משהו לגבי גימור מוצר – זהו תהליך נפרד שהוא משני לייצור מתכת וכולל ליטוש, ציפוי, פירוק, צביעה וכו’.

ייצור ברזל בניין
תהליך ייצור ברזל לבניין
צרו איתנו קשר!

השאירו פרטים ואנו ניצור קשר בהקדם.

Skip to content