בן ישי-גלאם ברזל לבניין לוגו

רשתות ברזל - למה צריך להשתמש?

רשת ברזל מרותכת - מה זה?

רשת ברזל מרותכת היא סדרה של חוטים המרותכים במקום שבו חוטים בודדים חוצים של ברזל לבניין. פתחי הרשת משתנים בהתאם לסוג החוט בו נעשה שימוש ותפקוד הרשת. ללא קשר לגודל ולחוט, רשת תיל מרותכת היא קבועה ואי אפשר לפרק אותה ללא שימוש בכוח קיצוני.

ייצור רשת תיל מרותכת כולל השחלת סלילי תיל דרך מכונת ריתוך המתוכנתת לרתך באופן אחיד את הצמתים הרבים של תיל בו זמנית, יעילה ומהירה.

רשת ברזל מרותכת מיוצרת בגלילים או ביריעות. ניתן להשתמש בחוטים דקים יותר כדי לייצר שטחים פתוחים גדולים יותר בעוד הרשת נשארת יציבה. פלדות עדינות, מגולוונות ונירוסטה משמשות לייצור רשת ברזל מרותכת.

בבנייה, פלדה עדינה משמשת למטרות שמירה או חיזוק. גדרות, מסכי אבטחה, מחיצות, פתרונות אחסון כלליים, מגני מכונות, כלובים ועופות עשויים מפלדה עדינה מגולוונת. חוט מגולוון מראש או חוט טבילה חמה משמש ליצירת רשת מרותכת מגולוונת. טבילה חמה עדיפה מסיבות אסתטיות מכיוון שהיא מסתירה ריתוכים.

לשימוש בייצור מזון או תרופות, כאשר יש להקפיד על תקני היגיינה, או כאשר המוצר הסופי חייב לעמוד בתנאי סביבה מבלי להחליד במהירות, נבחר רשת מרותכת מנירוסטה.

בניגוד לפתח הברור בין חוטים, כמו במקרה של רשת ארוגה, הפתח עבור רשת מרותכת נמדד בדרך כלל ממרכז חוט אחד למרכז החוט הבא. לכן, בקניית רשת תיל מרותכת, יש למסור מידע רב ככל האפשר על פנייתך, כולל החומר, מרכז פתיחה למרכז (או פתח ברור), קוטר החוט, הרוחב הדרוש x אורך, ומספר היריעות. או הגלילים.

סוגים של רשת ברזל מרותכת

השימוש הרחב של רשת תיל מרותכת נובע מהעמידות, החוזק והיכולת לשימוש במגוון דברים אך עדיין לשמור על הצורה הראשונית שלה. השימושים הרבים של רשת תיל מרותכת כוללים גידור, כלובים, מדפים וסורגים, אם להזכיר כמה. לכל אחד מהיישומים השונים, יש סוג ספציפי של רשת תיל מרותכת כדי להתאים לתנאים.

 

בד תיל מרותך הוא שם נוסף לרשת תיל מרותכת והוא בנוי, בשימוש ומוגדר באותו אופן כמו רשת תיל מרותכת. זוהי רשת טרומית שיש לה חוטים אורכיים המרווחים בצורה מדויקת ומרותכים לחציית חוטים. הצמתים של החוטים מרותכים אוטומטית באמצעות ריתוך התנגדות חשמלית.

 

רשת תיל מרותכת מרובעת – עם רשת תיל מרותכת מרובעת, החוטים המצטלבים נפגשים בזווית ישרה ומרווחים באופן שווה. זוהי אחת הצורות המגוונות ביותר של רשת תיל מרותכת והיא עשויה מפלדת פחמן ופלדת אל חלד.

 

רשת תיל מרותכת מלבנית – רשת תיל מרותכת מלבנית בנויה כמו רשת תיל מרותכת מרובעת ויש לה חוטים המצטלבים בזווית ישרה כשהחוטים שלה מרוחקים יותר זה מזה בכיוון אחד. העיצוב המלבני נותן לרשת התיל חוזק גדול יותר.

רשת ברזל מרותכת PVC

רשת ברזל מרותכת PVC מצופה בשכבה דקה של אבקת PVC לעמידות בפני קורוזיה, המעניקה לרשת צבע ומגן על המתכת הבסיסית. מלבד עמידות בפני קורוזיה, רשת תיל מרותכת PVC עמידה בפני התרקבות לאחר זמן רב, אור שמש ומזג אוויר. הוא משמש בחקלאות, בבנייה, בהובלה ובכרייה כדי להגן על מבנים ועובדים, לבית לבעלי חיים ולעופות, ולשמש כמבטא דקורטיבי.

רשת ברזל מרותכת מגולוונת

רשת ברזל מרותכת מגולוונת מצופה בשכבת הגנה של אבץ, המיושמת בתהליך אלקטרו או בטכניקת טבילה חמה. הגלוון יכול להתרחש לפני או אחרי ריתוך רשת תיל ועשוי להימסר לייצור מצופה. טבילה חמה של רשת תיל מרותכת כרוכה בהטבלה של רשת התיל המרותכת באבץ מותך הנדבק אל פני השטח של איטום התיל ומגן עליו מפני חלודה וקורוזיה. גלוון אלקטרו משתמש בחשמל כדי לקשר אבץ לחוטי המתכת.

לרשת תיל מגולוונת יש גדלי פתחים וקטרים שונים, וזה אחד היתרונות שלה.

רשת ברזל נירוסטה מרותכת

רשת ברזל מנירוסטה מרותכת נעשית על ידי חיבור נירוסטה בצמתים ליצירת מחסום פלדה אחיד. זה נותן למשתמשים שלו עמידות וחוזק. לרשת הברזל המרותכת העשויה מפלדת אל חלד יש מראה עקבי. היא בין הסוגים הנפוצים ביותר של רשת ברזל הזמינה. ריתוך התנגדות מקשר בין החוטים במקום מתכת מילוי, ומייצר מוצר חזק ואמין. ניתן לצמצם אותו לצורות קטנות יותר כמו דיסקים, ריבועים או מלבנים. מסנני רשת תיל מנירוסטה משמשים לעתים קרובות מכיוון שהם מחזיקים מעמד זמן רב יותר ומתפקדים טוב יותר מכיוון שהם לעולם אינם מגיבים עם נוזלים. הוא נמצא בשימוש נרחב בתעשיות תחבורה, חקלאות, כרייה, גננות, פנאי ושירותים אחרים.

גדר ברזל מרותך

גלילים או לוחות של גידור תיל מרותך משמשים כגידור. ניתן להשיג סוגים מגולוונים ולא מגולוונים כאשר המחיר של הלא מגולוון נמוך יותר. ההתקנה פשוטה, במיוחד בעת בנייה מחדש של סיפון. גלילים מיוצרים לפי הזמנה לפי מפרט הלקוח, דורשים מעט חיתוך, וניתן להתקין אותם לבד או בעזרת מישהו. גלילי גדר ברזל הם אידיאליים עבור עבודות הדורשות צוותי עבודה ומתקינים מומחים וצילומים ליניאריים עצומים לכיסוי.

 

התקנת גידור תיל מרותך מצריכה עמודים, טבעות, פלייר וכלים נוספים הדרושים להקמת גדר. לוחות בנויים בצורות ובגדלים שנקבעו מראש כדי להתאים למבנה, מה שמקל על פירוק ושימוש חוזר בגידור.

 

גידור תיל מרותך עשוי מפלדה עבה שצריך לפידים כדי לחתוך אותה מכיוון שלא ניתן לחתוך אותה בשיטות קונבנציונליות. מבנה הפלדה והעמודים שלו הממוקמים עמוק באדמה עם משטחי מלט הופכים את גידור תיל מרותך לאחד מסוגי הגדר היציבים ביותר בשוק. הוא משמש בסביבות עירוניות, פרבריות, כפריות ותעשייתיות.

רשת ברזל מרותכת כבדה

המאפיין הייחודי של רשתות ברזל מרותכות כבדה הוא קוטר החוטים, שהוא הרבה יותר גדול מכל שאר סוגי רשתות הברזל המרותכות. רשת ברזל מרותכת כבדה עשויה מאותם חומרים כמו רשת ברזל מרותכת רגלה באמצעות חוטים גדולים יותר וחזקים יותר. החוזק והעמידות שלו מאפשרים להשתמש בו כחיזוק רצפה, מבנה קיר וחומר בנייה.

 

המאפיינים והמאפיינים של רשתות תיל מרותכות כבדה משתנים בהתאם לסוג החומרים המשמשים לייצורה. נירוסטה ורשת תיל כבדה מגולוונת עמידים בפני קורוזיה ומסוגלים לעמוד בתנאים קיצוניים.

יתרונות ושימושים של רשת ברזל מרותכת

הגורם העיקרי המבדיל בין רשת ברזל מרותכת לרשת ברזל ארוגה הוא תהליך הריתוך שמגביר משמעותית את חוזק רשת התיל. החוזק, הסיבולת והעמידות יוצאי הדופן שלו הם המאפיינים שהופכים אותו לכל כך פופולרי לשימוש באמצעי אבטחה ובניית מתחמים.

היתרונות של שימוש ברשתות ברזל מרותכות

הבנייה המוצקה של רשתות ברזל מרותכות מעניקה לה מגוון רחב של יתרונות על פני מוצרים דומים.

  •  פרודוקטיביות ויעילות באתר הבנייה משופרים עם פחות הסתמכות על עבודת הפועלים באתר
  • מכיוון שמכונות כיפוף מכופפות את החומר כמקשה אחת, פוחתת האפשרות לכיפוף מוט שגוי.
  • התאמת גודל המוט והמרווח מספקת בדיוק את החיזוק הנכון במידת הצורך.
  • רשת ברזל לאחר ריתוך עשויה להיות ממוקמת די מהר. כתוצאה מכך, ליציקת לוחות יש זמן מחזור קצר יותר.
  • זה מקטין את עלויות הבנייה כתוצאה מקצב הבנייה המוגבר.
  • מהנדסים יכולים להשיג יכולה העברה יעילה לבטון עם רוחב סדק נמוך משמעותית על ידי שימוש בסורגים דקים יותר במרווחים קרובים יותר, מה שמוביל למשטחים בעלי גימור טוב יותר.
  • ניתן להשתמש בגלילים ולא במוטות באורך סטנדרטי לייצור רשת תיל מרותכת, מה שמפחית פסולת.
  • דרוש פחות מקום אחסון באתר עבור רשת ברזל מרותכת.
  • חיתוך וכיפוף במתקן מבטלים את הדרישה ביצוע זאת באתר.
  • בהשוואה לכיפוף ברזל באתר העבודה, הייצור בטוח יותר במפעל.
  • זמן מהיר יותר להקמה
  • מבטל את מיקום החיזוק
  • רשת הברזל נצמדת לבטון די טוב ונשארת במקום בעת שימוש.
  • ההתקנה והפריקה באתר העבודה פשוטות.

שימושים של רשת ברזל מרותכת

שימושים אחרים עבור רשת ברזל מרותכת כוללים בנייה. לחיזוק מבני בטון, נעשה שימוש לעתים קרובות ברשת מרותכת. במקרה זה, רשת חיזוק מרותכת מוכנסת בתוך צורות בטון יצוק (מתחת ללוח, יוצקים את לוח היסוד של המסגרת), מה שמגדיל את החוזק של מבני הבטון שנוצרו.

מסגרות בניין: רשת חיזוק כביש היא רשת חיזוק המשמשת לחיזוק משטחי כביש או מגרשי חניה.

רשת לבנייה: היא תומכת בכביש במכרות פחם כרשת תומכת.

שיטות ייצור של רשת ברזל מגולוונת

התהליך לייצור רשתות ברזל מרותכות זהה בכל התעשיות. רשת מקושרת טרומית מרותכת באמצעות ריתוך היתוך חשמלי. חוטים אורכיים מקבילים עם מרווח מדויק מרותכים בהצטלבות של חוטים צולבים במרווחים מדודים.

ניתן ליצור רשת תיל מרותכת לצורות רבות ושונות. הוא עשוי ממתכות חוזק גבוה כגון פלדת פחמן, פלדה מגולוונת ופלדת אל חלד. ציפויים מיוחדים עשויים להתווסף כדי להפוך את משטחי המתכת ליותר קורוזיביים ועמידים לכימיקלים.

גלוון בטבילה חמה

עם גלוון טבילה חמה, מתכת הבסיס נטבלת בבריכת אבץ מותכת. לפני תחילת התהליך מנקים את המתכת הבסיסית, פיזית וכימית, על מנת להבטיח שציפוי האבץ ייצמד למתכת הבסיס ויוצר קשר איכותי. לאחר תהליכי הניקוי, מתכת הבסיס מוזרקת להסרת תחמוצות מתמשכות שיכלו להישאר לאחר הניקוי.

 

קשר מתכתי נוצר על ידי טבילת המתכת הבסיסית לתוך אמבט נוזלי אבץ מחומם שבו האבץ והמתכת הקולטת מתחברים. כאשר מתכת מוסרת מהאמבטיה, היא מגיבה עם חמצן באוויר ליצירת שכבת הגנה תחמוצת אבץ.

גלוון חשמלי

גלוון אלקטרו, הידוע גם כגלוון אלקטרוליטי, הוא הליך קר המשתמש בממס אורגני, המורכב מחלקיקי אבץ המיושמים על פני המתכת. הכימיקלים מגיבים ליצירת סגסוגת אבץ-פלדה. ברגע שהממס מתאדה, האבץ נשאר על המתכת. במהלך תהליך הגלוון האלקטרוליטי, יוני אבץ מופחתים חשמלית למתכת אבץ וממוקמים באופן חיובי על מצע המתכת הטעון.

 

ניתן להשתמש בזיקוק תבואה ליצירת ציפוי אבץ אחיד. על גליל של גיליון מתכת, גלוון אלקטרו מוחל בדרך כלל כל הזמן. עופרת-כסף או אנודות בלתי מסיסות אחרות ואלקטרוליטים של אבץ סולפטים משמשים בתצורת אלקטרוליט-אנודה אבץ האופיינית ביותר.

 

גלוון נירוסטה הוא אופציה לפני ואחרי יצירת רשת תיל. ראשית, המתכת נמשכת מטה לקוטר הרצוי לפני הגלוון. לאחר מכן, אבץ מוחל על חוטי המתכת הבודדים, אשר נארגים או מרותכים למסכים. ייתכן שיהיה צורך ליישם מחדש את ציפוי האבץ אם הוא נשרף במהלך הריתוך במפרקים. מוצרי פלדה ארוגים מראש מצופים בממס או טובלים באבץ מותך כאשר הייצור מתרחש ראשון.

 

בהשוואה לפלדה דלת פחמן, רשת תיל מרותכת מגולוונת מציעה עמידות גבוהה יותר בפני קורוזיה ללא עלות נירוסטה. המותג המסוים הזה של רשת תיל מרותכת מיועד לבניית גדרות ותשתיות אחרות. לשימוש תעשייתי, הוא מוצע גם בפורמטים שונים, כגון גלילים ופאנלים. הליכי הגלוון השונים משתנים לגבי החומר המשמש, העובי וסוגי התהליכים המשמשים.

לוחות רשת ברזל מרותכות

לוחות רשת ברזל מרותכים, העשויים בדרך כלל ממתכת מגולוונת, מיוצרים באמצעות מכונות ריתוך חשמליות באותו אופן שבו מיוצרות כל שאר הצורות של רשת ברזל מרותכת. רשת הברזל המרותכת מגולוונת לפני או לאחר ריתוך הלוחות. השימוש העיקרי עבור לוחות רשת תיל מרותכים הוא כהגנה בטחונית וגידור.

 

לוחות רשת פלדה מגולוונת הם בעלי משטח חלק, עמידים בפני קורוזיה ובמחיר סביר יותר מחומרי יריעות. זה קל משקל, פשוט להתקנה ונוח. לוחות רשת תיל מגולוונים עשויים מתיל פלדה ונירוסטה. הם מגולוונים על ידי תהליך ציפוי אלקטרוניקה, היוצר שכבת ציפוי אבץ כדי למנוע מהרשת להחליד או להחליד.

בגלוון חם, הלוחות שקועים באבץ חם מותך ליצירת ציפוי אבץ עבה, המאפשר להשתמש בלוחות בתנאים קשוחים קשים. יחד עם זאת, שיטת האלקטרו מגולוון היא פרודוקטיבית יותר ופחות יקרה.

מאפיינים של לוחות רשת מתכת מגולוונת

  •  עמידות מעולה – עמיד בפני חלודה וקורוזיה
  • משטח חלק
  • מידות וגדלים שונים של הרשת.
  • קל להתקנה ואחסון בשל המשקל
  • עקשנות וגמישות יוצאי דופן

שימושים של לוחות רשת מגולוונת

לוחות רשת מגולוונת נמצאים בשימוש נרחב ביישומים שונים, כגון גידור לבתים, גינות, מגרשי ספורט, כבישים מהירים וגשרים, בשל חוזקם הגבוה, עמידותם בפני קורוזיה והמראה האטרקטיבי. יישומים נפוצים כוללים:

  • מכלאות חיות וכלובים
  • חקלאות, גינון ושימושי משק
  • שערי חלונות או מסכים
  • לוחות נוי למילוי
  • שמירה על קיר ומדרון באמצעות גביונים
  • שימושים תעשייתיים, כגון מערכות סינון וכו’

מחיר של לוח רשת ברזל מגולוונת

משתנים רבים משפיעים על כמה עולה רשת ברזל מגולוונת. השוק מציע מחירים לפריט התלוי בגודל, קוטר חוט, טכניקת גלוון, עובי ציפוי אבץ, עלות אריזה, משלוח, מס וכו’, כולם גורמים המשפיעים על כך.

מפרט כללי לרשת ברזל מרותכת

סוג חומר

מוטות נירוסטה או מוטות פלדה מגולוונת, בעלי עמידות בפני קורוזיה רבה ועשויים לשמש במצבים לחים, מייצרים את החוטים לסיבים מרותכים.

צורה וגודל

סיב החוט המרותך נמצא בדרך כלל בצורות מלבניות ומרובעות. ניתן לייצר את הבד באורכים של עד 3000 מ”מ, אם כי רוחבים עד לגודל זה אפשריים. האורך הרגיל הוא 5500 מ”מ כאשר הוא מסופק בצורת גיליון שטוח מוכן להנחה. אחרת, ניתן לספק את הבד בגלילים באורכים רגילים של 15 מטר, 30 מטר או 45 מטר.

חיתוך ועיצוב

חותכי חוטים מקלים על חיתוך בד תיל מרותך. הרשת ניתנת לכיפוף לגודל הדרוש ומונחת למטה אם היא מיועדת לשמש במדרגות.

תיל רשתות ברזל
רשתות ברזל לבניין מעובד
Skip to content